11 Ekim 2011

KREPLİ PASTA


Krepli pasta ablamdan aldığım bir tarif.Benim severek yaptığım, misafirlerimin beğenerek yediği güzel bir lezzet.Sizlerinde mutlaka denemesini tavsiye ederim. Herkese sevgiler...


MALZEMELER:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1,5 kahve fincanı sıvıyağ
2 çorba kaşığı tahin
2 çorba kaşığı kakao
8 çorba kaşığı un
1,5 çay kaşığı karbonat

KREMASI:

4 su bardağı süt
4 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
5 çorba kaşığı şeker
125 gr labne peyniri
1 poşet krem şanti
1 paket vanilya


YAPILIŞI:

Öncelikle kreması için sütü bir tencereye alıp içerisine un ,nişasta ve şekeri koyup ocakta kaynatıyoruz. Kaynayan karışımı ocaktan alıp ılımaya bırakıyoruz.Krepler için yumurta ve şekeri mikserle çırpıyoruz. İçerisine diğer malzemeleri de koyup kek hamurundan biraz daha yumuşak bir hamur elde ediyoruz.krep tavasını ısıtıp yarım kepçe kadar hamurumuzdan alıp tavanın ortasına koyarak kepçenin yardımıyla dağıtıp pişiriyoruz.Pişen krepleri ağzı kapaklı bir kaba koyup yumuşak kalmalarını sağlıyoruz.Bu işleme hamur bitene kadar devam ediyoruz.Diğer tarafta ılıyan kremaya labne peyniri, toz krem şanti ve vanilya koyup mikser yardımı ile çırpıyoruz.Kremayı kreplerin aralarına sürüp rulo sarıyoruz.Sardığımız krepleri ağzı kapaklı bir kaba dizip buzdolabında bir gece bekletiyoruz.                                

                                                                                                                                     
                                                                                                                                       AFİYET OLSUN

31 yorum :

  1. mmmm:))nefisss bir sunum olmuş buu:)
    ellerine sağlık canım...
    muhabbet ve ddua ile...

    YanıtlaSil
  2. Müthiş güzel görünüyor.
    Arasındaki kremasına bittim.
    Ellerine sağlık cnaım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. gerçektende harika gözüküyor sanki krep değilde pandispanya gibi..
    sevgiler
    seval

    YanıtlaSil
  4. harika bir görüntü..tadını tahmin edebiliyorum çok güzele benziyor.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor...
    Deneyeceğim :)
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. sunum çok şık.çokta lazzetli görünüyor.elinize saglık.

    YanıtlaSil
  7. Aaaa çok değişik bir tarifmiş denenmeli listesine alıyorum,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. vayyyyy bu nefis bişey tam benlik ;) harika. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. tahin eklemesek olur mu

    zira ben tahin yiyemem de :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık harika görünüyorlar bayıldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım enfes bir görüntü ellerine sağlık izlemeye aldım seni bundan sonra sık görüşmek dileğiyle sevgi
    ler.

    YanıtlaSil
  12. Değişik bir tarif,çok ta şık ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. muhabbet sofrası arkadaşım tahin koymak istemiyorsan sıvıyağı 1-2 kaşık fazlalaştırabilirsin herkese sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Daha önce denemedigim bir lezzet canim denemek isterim bunuda harika tariflerin var.. ellerine saglik

    YanıtlaSil
  15. Harika! tam bizlik, mutlaka denemeliyim...Paylasim icin cok tesekkur ederim :))

    YanıtlaSil
  16. arkadaşım tarifini aldım çook teşekkür ederim destegin için..sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. bu tarifini mutlaka denemek istiyorum çok değişik geldi bana, tadıda eminim güzeldir birgün yaparsam çaya davet ederim seni test edip onaylarsın..nasılsa bende ankara da oturuyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor, ilk fırsatta deneyeceğim. bu arada ilginizi çekeceğini düşündüm, www.tuzvebiber.com sitesine ücretsiz üye olarak tariflerinizi paylaşıp, Money Puan kazanma şansı elde edebilirsiniz. sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...karbonat yerine aynı miktarda kabartma tozu kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar güzel bir sunum tadıda bir o kadar güzeldir eminimm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. tadı muhteşem! iyi ki üşenmeyip denemişim bu tarifi! denemekten yana çekincesi olan insanlar varsa muhakkak denesinler!
    blogumda da yer verdim. teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  22. bayıldım ne güzel görüntü ve ne güzel bir lezzet...elinize sağlıkk mutlu günler

    YanıtlaSil
  23. Selam, ellerinize saglik cok hos görünüyor tarifiniz,bir soum olacak siviyag türk kahvesi fincaniylami olacak, birde labne peynirinin burdaki (almanya)karsiligi nedir bilemiyorum acaba labneden ayri ne kullanilabilir? tesekkürler Selametle

    YanıtlaSil
  24. cok teşekkur ederim gul hanım :) sıvıyağ turk kahvesi fincanı ile, almanya karsılıgının ne olduğunu bilmiyorum ama kullanmayabilirsiniz. benim kullanmadığım zamanlar oluyor...

    YanıtlaSil
  25. Sehrinaz Hanim labne. Yerine baska ne kullanabilirim

    YanıtlaSil
  26. Fatma hanim ben labne olmadigi zaman sadece krem santi kullaniyorum...

    YanıtlaSil
  27. Harika bir lezzete benziyor, sunumu şahane görünüyor, eminim lezzet de öyledir. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Denedim güzel oldu. Krepin içine krema ile birlikte çilekte koydum. Ama tarifteki krema krep için biraz fazla. Biraz daha az yapılabilir.

    YanıtlaSil
  29. Nefis nefis görünüyor. :Kaptım bu tarifi.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Merhaba tarifinizi iki defa denedim ama ikisindede kreplerim bir türlü olmadı kaldıramadım tavadan kaldırabildiklerim de yarıldılar neden böyle oldu acaba?siz de krep tavası mı kullandınız? Nasıl yapsam bilemedim tekrar denemek istiyorum da bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeker ve tahin olduğu için yoğun bir kavamı oluyor.. kısık ateşte yapın... ayrıca ben herturlu tava kullanıyorum.. şu aralar döküm tava ile yapıyorum.. inşallah bir sonraki denemeniz olur.. kolaylıklar diliyorum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...